dinsdag 12 mei 2020

Mmm...lekkere geurtjes! Homemade bellenblazer...


Beste mama, papa, kapoen,

Hebben jullie al veel geurtjes ontdekt in huis?
Waarschijnlijk hebben jullie wel een paar zeepjes gevonden.

Ik weet iets leuks om te doen met zeep!!!
Als je zeep in water doet en je laat de kraan open, krijg je veel bellen!
Heel veel bellen!!!
Kijk maar bij de afwas.
Of al je in bad gaat. 
Leuk hé!
Alles zit verstopt onder een groot wit schuimtapijt!
Misschien moet je eens een paar spullen die zinken in het water doen en door het schuim op zoek gaan. Voel je de lepel? Of is het toch een vork? Of dat kleine autootje? Of die mooie knikker?...


Ik weet een iets water sparende manier om bellen te krijgen!
Je moet ze wel zelf blazen!
Het enige dat je nodig hebt is een plastic flesje, een kous, water en een beetje dreft in een pot.
De bodem van de fles knip je er af.
Je doet de sok over de fles.
Je dopt even met de fles in het zeepsopje.
En blazen maar door de fles!!!

(Hoe groter de gaten, hoe groter de bellen. Met een kous of stuk handdoek krijg je schuim. Met een netje van ajuin krijg echte bellen)

Veel plezier!!!!

Groetjes,
juf Annelies


Toen ik van dienst was in de opvang, heb ik de bellen/schuimblazer eens uitgetest met kleuters.
Hier heb ik plastic bekertjes gebruikt en een lapje schotelvod.

Kobus vond het geweldig!!!


En Ellis ook!!


Maar deze bekertjes waren wel snel kapot. 
Dus een flesje is iets steviger...


Féline heeft thuis haar eigen bellenblazer gemaakt!!!
Zeer goed meid!!!
Veel plezier ermee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten