dinsdag 19 mei 2020

Mmm...Lekkere geurtjes! Handen wassen...logische volgorde

Beste mama, papa, kapoen,

In jullie mail vinden jullie post terug van mij met in de bijlage een prentenreeks van handen wassen. 

De bedoeling is dat jullie de prentjes uitknippen en in de juiste volgorde leggen zoals het liedje dat ik laatst heb doorgestuurd. 

Het liedje:
Ik was mijn handen, handen, handen.
Ik was mijn handen goed!
Mijn handen, handen, handen,
en weet je hoe het moet?

Ik maak ze nat 
en pak wat zeep
en wrijf goed heen en weer.
Ik spoel ze af 
en maak ze droog.
Zo gaat het elke keer!

Bij elke vetgedrukte zin van het liedje hoort een prentje. 
Leg de prentjes naast elkaar in de juiste volgorde. 

(Naar mijn gevoel is het prentje met de kraan en drie kleine druppeltjes de start (Ik maak ze nat). Misschien kunnen jullie daar de handjes een beetje inkleuren met bruin. Zo lijken ze vuil.
De prent met de grote straal water uit de kraan en de druppeltjes die af de handen druppen is dan voor mij de prent waarbij we afspoelen (Ik spoel ze af) 
De rest wijst zichzelf uit.)


Nu kunnen jullie de prentjes ook eens in de verkeerde volgorde leggen.
Begin met één prentje fout te leggen.
Zing het liedje en wijs ondertussen de prentjes aan en opeens zal je kapoen wel opmerken dat het prentje toch niet klopt bij het liedje...
Oeps een foutje in het verhaaltje...
(5 prentjes zijn eigenlijk te veel voor jonge kleuters, maar ja...ze passen bij het liedje... ;) )

Veel plezier!!

Groetjes,
juf Annelies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten